Slette, Aslaug LouiseFlobakk-Sitter, FrideTronsmo, EliDrange, Christina VogstedKorseberg, Lene Kirstine(2024)Digital teknologi i vurdering for læring i høyere utdanning.Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. Arbeidsnotat.
Tronsmo, Eli(2020)Local curriculum development as knowledge work: A study of collaborative epistemic practices in the teaching profession..Universitetet i Oslo. Doktorgradsavhandling.
Vis alle publikasjoner
Kydland, Anne JorunnTronsmo, Eli(2011)De gode julefortellingene.Intervju.
Tronsmo, EliGilje, ØysteinEgge, Cornelia(2023)Teacher-researcher collaboration to make research co-generative: A methodological perspective .Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, EliHermansen, Hege(2023)Generative resistance as knowledge work: Teacher’s Engagement with Assessment Criteria.Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, EliGilje, ØysteinEgge, Cornelia(2023)Teacher-researcher collaboration to make research co-generative: A methodological perspective.Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, Eli(2022)Metodiske utfordringer ved Design Based Research. Eksempler fra MuLVu-prosjektet.Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, EliGilje, Øystein(2022)Multimodality and assessment — a scoping review.Vitenskapelig foredrag.
Kvamme, Ole AndreasTronsmo, Eli(2022)Prosessen mot en bærekraftstrategi på UV-fakultetet, UiO
– erfaringer og dilemmaer.Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, Eli(2022)Lærerprofesjonalitet som forskningsfelt: legitimitet og relevans. Eksempler fra et innovasjonsprosjekt.Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, Eli(2022)Research with teachers - innovative competence development in schools..Vitenskapelig foredrag.
Gilje, ØysteinTronsmo, EliBjerke, ÅslaugIngulfsen, Line(2021)The role of digital tools in assessment of multimodal texts.Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, EliGilje, Øystein(2021)Multimodality and Assessment: A scoping review..Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, EliGilje, Øystein(2021)Å lede fellesskapsprosesser. Når fungerer det på sitt beste?.Vitenskapelig foredrag.
Jensen, KarenTronsmo, EliNerland, Monika(2018)Changing forms of professionalism: A Qualitative meta-synthesis of teachers' knowledge- sharing practices across three research projects..Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, EliNerland, Monika(2018)The becoming of an object: Analytical resources to studying emerging construction processes in professional work..Vitenskapelig foredrag.
Jensen, KarenTronsmo, Eli(2017)Epistemic shifts in teachers’ work and learning analyzed through three research projects..Vitenskapelig foredrag.
Jensen, KarenTronsmo, Eli(2017)Changing Forms of Professionalism - analyzed through three research projects.Vitenskapelig foredrag.
Tronsmo, Eli(2017)Planning work as object construction: A sosiomaterial analysis of teachers’ knowledge work.Vitenskapelig foredrag.
Risan, MaikenTronsmo, EliGilje, Øystein(2022)Fra faglitteratur til Facebook − lærerprofesjonens kunnskapskilder i endring.Bedre Skole. Fagartikkel.
Tronsmo, Eli(2021)Læreplanen og profesjonsfellesskapet..Bedre Skole. Populærvitenskapelig artikkel.
Tronsmo, Eli(2020)Hjemmeundervisning.Store Norske Leksikon (Nettutgaven). Populærvitenskapelig artikkel.
Gilje, ØysteinStubdal, Ingunn BTronsmo, EliBjørnødegård, Vilde(2022)Slik vurderer du multimodale tekster i ungdomsskole.Faglig foredrag.
Tronsmo, EliLorentzen, Marte(2021)Keynote:Profesjonsfelleskapet som motor for faglig utvikling, og lærerspesialistenes rolle i skolens utviklingsprosesser.Faglig foredrag.
Jensen, KarenTronsmo, Eli(2016)Ny kunnskap - nye arenaer for pedagogisk arbeid..Cappelen Damm Akademisk. Faglig kapittel.
Tronsmo, Eli(2022)Produktivt samarbeid – en forutsetning for profesjonell utvikling?.Populærvitenskapelig foredrag.