Faglig profil og kompetanse
- Rekruttering til og frafall i høyere utdanning
- Studentgjennomstrømning, studenters tidsbruk
- Likestilling i akademia
Bakgrunn
- 2012: Ph.d. Sosiologi, Universitetet i Oslo
- 2001: Cand. polit., sosiologi, Universitetet i Oslo
Pågående prosjekter
- Rammeavtale forskning og utdanning, Kunnskapsdepartementet
- KLAR2030 Kunnskapsgrunnlag for nytt rammeverk for innhold og struktur i videregående opplæring
- The Missing Middle – a comparative study of transitions among low achievers from academic upper secondary school
- Designing incentive systems in higher education (DISHEd)
- Kandidatundersøkelsen 2023-2028
- Langsiktige konsekvenser av koronapandemien for studenter og ansatte i høyere utdanning
- Årsaker til frafall fra gradsstudier ved Høgskolen i Østfold
Avsluttede prosjekter
- Eurograduate 2022
- Kartlegging av internasjonal forskning på eksamen
- Valg av studiested
- Innehold og krav i samarbeidsavtalene mellom utdanning og praksis innen sykepleie
- Pedagogisk bruk av digital teknologi i høyere utdanning: kunnskapsoppsummering
- European Tertiary Education Register (ETER) (20943)
- Hvordan sikre at sykepleiestudentene oppnår læringsutbytter i praksisstudiet – gode eksempler (21108)
- International student mobility: drivers, patterns and impacts (MOBILITY)
- International Study of City Youth (ISCY) (20245)
- Norskkarakterprosjektet
- Quality in Norwegian Higher Education: Pathways, Practices and Performances
- Barriers and drivers regarding adult education, skills acquisition and innovative activity (BRAIN) (12820338)
- Evaluering av nasjonale prøver som system (12820260)
- Evaluering av karakterpraksis i offentlig og private videregående skoler (12820358)
- Hvorfor når ikke norske universiteter opp i rangeringene? (12820387 )
- Studiegjennomstrømning og studiekvalitet ved UMB (12820355)
- Studie av den nordiske avtalen om tilgang til høyere utdanning
- HEDOCE – Higher Education Dropout and Completion in Europe
- Musikk – Kandidatundersøkelse (12820345)