Pedersen, CathrineReiling, Rune BorganVennerød-Diesen, Frida FeliciaAlne, RagnarSkålholt, Asgeir(2022)Evaluering av norm for lærertetthet: Sluttrapport.Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU. Rapport.
Vennerød-Diesen, Frida Felicia(2018)The development of taste preferences in Children: A longitudinal study of Norwegian Preschoolers.Universitetet i Oslo. Doktorgradsavhandling.
Vennerød-Diesen, Frida FeliciaAlmli, Valerie LengardLien, Nanna(2018)The development of taste preferances in children - A Longitudinal Study of Norwegian Preschoolers..Universitetet i Oslo. Doktorgradsavhandling.
Tømte, Cathrine EdelhardPedersen, CathrineVennerød-Diesen, Frida Felicia(2023)Hvorfor er det ingen som spør forskerne om bruk av skjermer i skolen?.Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). Kronikk.
Vennerød-Diesen, Frida Felicia(2021)Hvorfor barn liker det de liker.Intervju.
Vennerød, Frida Felicia(2018)Barn som lærer seg å spise mat som smaker bittert, spiser mindre søtt senere i livet.Intervju.
Vennerød-Diesen, Frida Felicia(2018)Barn som blir glad i det søte spiser mindre sunt.Intervju.
Vennerød, Frida Felicia(2017)Fireåringer kjenner søtsmak bedre enn seksåringer.Intervju.
Tømte, Cathrine EdelhardPedersen, CathrineVennerød-Diesen, Frida FeliciaWollscheid, SabineBugge, Markus(2023)Professional digital competence development for teachers in schools with 1:1 coverage of digital devices. Inputs from a longitudinal study..Vitenskapelig foredrag.
Tømte, Cathrine EdelhardWollscheid, SabinePedersen, CathrineVennerød-Diesen, Frida FeliciaBugge, Markus(2023)How to foster professional digital competence development in schools with 1:1 coverage. Inputs from a longitudinal study..Vitenskapelig foredrag.
Siddiq, FazilatDaus, StephanVennerød-Diesen, Frida Felicia(2022)Teaching Early Numeracy Using an Innovative Blended Learning Approach: A Quasi-Experimental Study of Dragonbox School.Vitenskapelig foredrag.
Daus, StephanSiddiq, FazilatVennerød-Diesen, Frida Felicia(2022)Teaching Early Numeracy Using an Innovative Blended Learning Approach: a Quasi-Experimental Study of Dragonbox School.Vitenskapelig foredrag.
Wollscheid, SabineVaagland, KarinFlittig-Aardalen, HenrikkeTømte, Cathrine EdelhardVennerød-Diesen, Frida Felicia(2019)A balancing act – How do teachers in Norwegian and mathematics combine digital and non-digital devices?.Vitenskapelig foredrag.
Vennerød-Diesen, Frida Felicia(2018)The role of parents and taste sensitivity on taste preferences.Vitenskapelig foredrag.
Almli, Valerie LengardHersleth, MargretheKasebo, I.M.Kristiansen, HanneVennerød, Frida FeliciaMasi, C.(2017)Dos and don'ts in CATA testing with 7-9 year old children. Learnings from studies on bread and fruit smoothies.Vitenskapelig foredrag.
Almli, Valerie LengardVennerød, Frida FeliciaHersleth, Margrethe(2016)Does basic taste sensitivity play a role on preschoolers’ preferences for foods with characteristic taste profiles?.Vitenskapelig foredrag.
Vennerød, Frida FeliciaHersleth, MargretheAlmli, Valerie Lengard(2016)Little girls prefer the sweetest drinks: gender and parenting style effects on sweet preferences in 4-year old children.Vitenskapelig foredrag.
Vennerød, Frida FeliciaKristiansen, H.Hersleth, MargretheNicklaus, S.Almli, Valerie Lengard(2015)ensory sensitivity and preference for basic tastes in preschool children: development of age‐appropriate instruments..Vitenskapelig foredrag.
Vennerød, Frida Felicia(2015)Sensitivity and preference testing with preschoolers.Vitenskapelig foredrag.
Almli, Valerie LengardVennerød, Frida FeliciaKristiansen, Hanne(2015)Preferanse og sensitivitet for grunnsmakene søt og sur hos førskolebarn. Utvikling av instrumenter for sensorisk testing.Universitetet i Oslo. Universitetet i Oslo. Mastergradsoppgave.
Almli, Valerie LengardVennerød, Frida Felicia(2018)6-åringer vil ha mer søtt enn 4-åringer.Aftenposten Viten. Populærvitenskapelig artikkel.
Vennerød, Frida Felicia(2017)Den søte middelvei.Foreldre og barn. Populærvitenskapelig artikkel.
Lødding, BeritRanden, Gunhild TveitKindt, Marianne TakvamVennerød-Diesen, Frida FeliciaGolden, Anne(2024)Vilkår for inkluderende opplæring. Presentasjon av NIFU-rapport 2024:4.Faglig foredrag.
Lødding, BeritVika, Karl SolbueRanden, Gunhild TveitKindt, Marianne TakvamVennerød-Diesen, Frida FeliciaGolden, Anne(2023)Forskning på opplæringstilbud for nyankomne elever. Norskinnlæring, faglig utvikling og nye venner – er det mulig på samme tid? NIFU-rapport 2022:26.Faglig foredrag.
Bergan, ArneYdstie Olafsen, MariePedersen, CathrineVennerød-Diesen, Frida FeliciaTømte, Cathrine Edelhard(2023)Digital kompetanseheving i lokale profesjonsfelleskap – praksisøkt med askerskolen.Faglig foredrag.
Almli, Valerie LengardVennerød, Frida FeliciaVarela, Paula Hersleth, Margrethe(2018)Smakssentivitet og preferanser for saltsmak hos barn.Faglig foredrag.