Grøgaard, Jens B.Midtsundstad, Tove IreneEgge, Marit(1999)Følge opp - eller forfølge? Evaluering av Oppfølgingstjenesten i Reform 94.Fafo. Fafo. Rapport.
Borgen, Svein OleGrøgaard, Jens B.(1986)Rana i arbeid - Omstilling og levekår.FAFO. Rapport.
Borgen, Svein OleGrøgaard, Jens B.Jøsevold, Roger(1986)Arbeidsledighet og levekår i Rana-samfunnet. En analyse av arbeidsledighetens sammensetning.FAFO. Rapport.
Arntzen, AnnettGrøgaard, Jens B.(2012)Idealer og realiteter i samarbeidet mellom Nav og Oppfølgingstjenesten.Tidsskrift for velferdsforskning. Vitenskapelig artikkel.
Torp, SteffenGrøgaard, Jens B.Moen, Berit ElisabethBråtveit, Magne(2005)How social and organizational factors may influence workers' use of personal protective equipment : a multilevel apporach.Journal of Occupational and Environmental Medicine. Vitenskapelig artikkel.
Grøgaard, Jens BrandiMarkussen, Eifred(2005)Eleven i fokus.Skolepsykologi. Vitenskapelig artikkel.
Wiers-Jenssen, JanneckeGrøgaard, Jens B.Stensaker, Bjørn(2002)Student satisfaction : towards an empirical deconstruction of the concept.Quality in Higher Education. Vitenskapelig artikkel.
Grøgaard, Jens B.(2002)Integrerte eller segregerte undervisningsopplegg i videregående opplæring : hvilke gir best resultater.Tidsskrift for ungdomsforskning. Vitenskapelig artikkel.
Markussen, EifredFrøseth, Mari WigumGrøgaard, Jens Brandi(2009)Kunnskapsløftet har ikke gitt bedre spesialundervisning i den videregående skolen. Hvorfor ingen endring?.Klassekampen. Kronikk.
Grøgaard, Jens BrandiSkålholt, Asgeir(2015)Dropper ut, men klarer seg. Derfor hopper de av. Av Jo Skårderud.Intervju.
Grøgaard, Jens BrandiSvarstad, Jørgen(2013)Slik blir de best i skoletest.Intervju.
Grøgaard, Jens Brandi(2013)Slik blir de best i skoletest. Av Jørgen Svarstad.Intervju.
Grøgaard, Jens Brandi(2012)Ulikhet. Elever i grunnskolen.Intervju.
Grøgaard, Jens B.(2006)Staten største synderen.Intervju.
Grøgaard, Jens B.(2002)Seks år etter. Om kompetanseoppnåelse fra videregående opplæring og overgang til arbeid og høyere utdanning for det første Reform 94-kullet.Intervju.
Grøgaard, Jens B.(2002)Integrerte eller segregerte undervisningsopplegg i videregående opplæring: Hvilke gir best resultater? Tidsskrift for Ungdomsforskning 2(2): 83-108.Intervju.
Grøgaard, Jens B.(2002)Integrerte eller segregerte undervisningsopplegg i videregående opplæring: Hvilke gir best resultater? Tidsskrift for Ungdomsforskning 2002 2(2): 83-108.Intervju.
Gjems, LivGrøgaard, Jens BrandiTvedten, Sigrunn(2016)Early Childhood Teacher Education in the Field of Early Lieracy - The what, how and why in education.Vitenskapelig foredrag.
Grøgaard, Jens Brandi(2012)Hvorfor lykkes Oslo-skolen best i å heve de svake elevenes prestasjoner?.Vitenskapelig foredrag.
Grøgaard, Jens B.(2007)Hva skjer med dem som velger bort utdanning?.Vitenskapelig foredrag.
Torp, SteffenGrøgaard, Jens B.(2007)The influence of individual and contextual work factors on workers' compliance with health and safety routines.Vitenskapelig foredrag.
Grøgaard, Jens B.Try, Sverre(2002)The use and effects of job search strategies among university graduates.Vitenskapelig foredrag.
Sandberg, NinaGrøgaard, Jens B.Markussen, Eifred(2002)Six years on. Qualifications and transitions to work and higher education in a cohort of Norwegian upper secondary students.Vitenskapelig foredrag.
Markussen, EifredGrøgaard, Jens B.Sandberg, Nina(2002)Six years on. Qualifications and transitions to work and higher education in a cohort of norwegian upper secondary students.Vitenskapelig foredrag.
Try, SverreGrøgaard, Jens B.(2002)The Use and Effects of Job-Search Strategies among University Graduates.Vitenskapelig foredrag.
Grøgaard, Jens B.Sandberg, Nina(2002)Hvor hoppet prøvekaninene? De første Reform-94 elevenes overgang fra virderegående opplæring til arbeid eller utdanning.Vitenskapelig foredrag.
Markussen, EifredGrøgaard, Jens Brandi(2020)Gjennom tre år i videregående i Østfold.Skolelederen. Fagartikkel.
Grøgaard, Jens B.Støren, Liv Anne(2006)Kunnskapssamfunnet tar form : utdanningseksplosjonen og arbeidsmarkedets struktur.Cappelen Damm Akademisk. Cappelen Damm Akademisk. Fagbok.
Støren, Liv AnneGrøgaard, Jens B.(2011)Elevers prestasjonsutvikling – hvor mye betyr skolen og familien?.Populærvitenskapelig foredrag.