Bjørnset, MathildeKindt, Marianne TakvamRogstad, Jon(2021)Hva arbeidsgivere snakker om når de snakker om språk. Om forståelse av språkkrav og språkprøver.Fafo. Fafo. Rapport.
Andersen, Rolf KristianBråten, MonaBøckmann, EstherKindt, Marianne TakvamNyen, TorgeirTønder, Anna Hagen(2021)Håndtering og konsekvenser av koronautbruddet for videregående opplæring.Fafo. Rapport.
Bjørnset, MathildeBråten, BeretRogstad, JonKindt, Marianne TakvamGjefsen, Hege Marie(2020)Kompetanse for inkluderende barnehage og skolemiljø. Evaluering av tre tiltak. Sluttrapport.Fafo. Fafo. Rapport.
Bjørnset, MathildeGunnes, TrudeKindt, Marianne TakvamKirkebøen, Lars JohannessenLindenskov, LenaRogstad, Jon(2020)Målrettet og tilrettelagt matematikkundervisning for elever som presterer svakt i matematikk.Statistisk sentralbyrå. Rapport.
Bjørnset, MathildeKindt, Marianne TakvamRogstad, Jon(2020)Inkluderende barnehage- og skolemiljø.Fafo. Rapport.
Drange, Nina EirinGjefsen, Hege MarieKindt, Marianne TakvamRogstad, Jon(2020)Suksess og besvær. Evaluering av fraværsgrensen i videregående skole 2016-2019. Sluttrapport.Fafo. Rapport.
Kindt, Marianne TakvamStrand, Anne Hege Henden(2020)Hele mennesker – delte tjenester. Utenforskap blant unge i utsatte boområder.Fafo. Rapport.
Bjørnset, MathildeKindt, Marianne Takvam(2019)Fra gallionsfigur til overarbeidet altmuligmann? Rekruttering av skoleledere i norsk skole.Fafo. Rapport.
Bjørnset, MathildeKindt, Marianne Takvam(2019)På rett hylle? Mentoring som en vei inn i arbeidslivet. En undersøkelse av IMDis mentor- og traineeordning.Fafo. Rapport.
Strand, Anne Hege HendenKindt, Marianne Takvam(2019)Unge i utsatte boområder – en kunnskapsoversikt.Fafo. Rapport.
Bjørnset, MathildeDrange, Nina EirinGjefsen, Hege MarieKindt, Marianne TakvamRogstad, Jon(2018)I fraværsgrensens dødvinkel. Evaluering av fraværsgrensen i videregående opplæring. Delrapport 2.Fafo. Rapport.
Rogstad, JonBjørnset, MathildeDrange, Nina EirinGjefsen, Hege MarieKindt, Marianne Takvam(2021)Fraværsgrensen i videregående skole. Perspektiver, erfaringer og konsekvenser.Cappelen Damm Akademisk. Bok.
Vis alle publikasjoner
Rogstad, JonBjørnset, MathildeDrange, Nina EirinGjefsen, Hege MarieKindt, Marianne Takvam(2021)Fraværsgrensen i videregående skole. Perspektiver, erfaringer og konsekvenser.Cappelen Damm Akademisk. Bok.
Ballo, Jannike GottschalkKindt, Marianne TakvamSkålholt, Asgeir(2024)Children of immigrants' vocational educational success: A sequence analysis of school-to-work trajectories.Vitenskapelig foredrag.
Ballo, Jannike GottschalkKindt, Marianne Takvam(2024)Can immigrant selectivity explain why children of immigrants are less likely to acquire apprenticeships?.Vitenskapelig foredrag.
Ballo, Jannike GottschalkKindt, Marianne Takvam(2024)Can individual skills and parental educational attainment explain transitions to and through VET for children of immigrants in Norway?.Vitenskapelig foredrag.
Kindt, Marianne TakvamBallo, Jannike Gottschalk(2024)The risky choice. Children of immigrants’ narratives about upper vocational education.Vitenskapelig foredrag.
Kindt, Marianne TakvamSkålholt, Asgeir(2022)Children of Immigrants school-to-work trajectories: A polarized pattern?.Vitenskapelig foredrag.
Strømme, Thea BertnesKindt, Marianne TakvamLødding, Berit(2021)Job Ambitions Among Students With Immigrant Background In Contrasting Labor Market Contexts.Vitenskapelig foredrag.
Lødding, BeritRanden, Gunhild TveitKindt, Marianne TakvamVennerød-Diesen, Frida FeliciaGolden, Anne(2024)Vilkår for inkluderende opplæring. Presentasjon av NIFU-rapport 2024:4.Faglig foredrag.
Kindt, Marianne TakvamLyckander, Rønnaug H.(2024)Forsøk med samarbeidsmodeller i tilrettelagt fag- og yrkesopplæring: Foreløpige funn fra delrapport 1.Faglig foredrag.
Kindt, Marianne TakvamLødding, BeritRanden, Gunhild TveitVennerød-Diesen, Frida FeliciaGolden, Anne(2024) Hva innebærer det å gi nyankomne elever god og inkluderende opplæring?.Faglig foredrag.
Lødding, BeritVika, Karl SolbueRanden, Gunhild TveitKindt, Marianne TakvamVennerød-Diesen, Frida FeliciaGolden, Anne(2023)Forskning på opplæringstilbud for nyankomne elever. Norskinnlæring, faglig utvikling og nye venner – er det mulig på samme tid? NIFU-rapport 2022:26.Faglig foredrag.
Golden, AnneRanden, Gunhild TveitKindt, Marianne TakvamLødding, Berit(2023)Hva skal til for at nyankomne elever får god opplæring? Norskinnlæring, faglig utvikling og nye venner – er det mulig på samme tid?.Faglig foredrag.
Kindt, Marianne Takvam(2013)"Hvorfor velger minoritetsstudenter som de gjør? Høyere utdanning blant etterkommere av innvandrere i Norge".Faglig foredrag.
Lødding, BeritKindt, Marianne TakvamRanden, Gunhild TveitGolden, Anne(2024)Hva innebærer det å gi nyankomne elever god og inkluderende opplæring?.Populærvitenskapelig foredrag.