Vilkår for inkluderende opplæring: Sluttrapport fra prosjektet Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever
Rapport
Dette er sluttrapporten fra prosjektet Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever som er gjennomført på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet. Den viser at vilkårene for inkluderende opplæring av nyankomne elever omfatter blant annet anerkjennelse av elevenes kunnskaper og ressurser, læreres kompetanse i tilrettelegging for andrespråkslæring, godt samarbeid mellom ulike yrkesgrupper og oppfølging av den lovfestede retten til særskilt språkopplæring.
- Publisert: 2024
- Hefte: 4
- ISSN: 1892-2597
- Forfattere: Berit Lødding; Marianne Takvam Kindt; Frida Felicia Vennerød-Diesen; Gunhild Tveit Randen; Jens Brandi Grøgaard; Hajra Tahir; Ørjan Arnevig Samuelsen